Helenka coraz częściej przygląda się mojej biżuterii. W końcu to dama. Postanowiłam wykorzystać niektóre z błyskotek w celu edukacyjnym. Spytacie pewni czy można? Oczywiście, że tak! Zobaczcie sami!
Potrzebne będą: Ciekawe elementy biżuterii (najlepiej sprawdzają się grube bransolety, ewentualnie korale, których nie można połknąć, posiadające ciekawe kolory/ fakturę), chusteczka do przykrycia tych przedmiotów (na tym etapie rozwoju, najlepiej troszkę prześwitująca).
Zabawa polega na ukryciu przedmiotów pod chustką, a następnie ich odkryciu (co pozwoli maluszkowi poznanie tych skarbów). Jest to zabawa trochę jak znane: Akuku! Najlepiej jest najpierw pokazać rzeczy dziecku, a następnie je zakryć. Istotne jest tu to, aby dziecko widziało ten moment. Czynność tą wykonywałam kilkakrotnie, tak, by Helenka mogła zrozumieć sens moich ruchów. Powoli wkraczamy w świat pojęcia stałości przedmiotu i przewidywania działań.
Warto wiedzieć: Od około 7-8 miesiąca życia do 12 rozwija się u dziecka pojęcie stałości przedmiotu (czyli wiedza, że dany przedmiot istnieje, niezależnie od tego, czy go widzimy, czy nie). Dziecko zaczyna mieć świadomość, że jego czyny wywołują konkretne efekty, wtedy następuje u niego bardziej intencjonalne działanie.