Gdzie są błyskotki? – zabawa z niemowlęciem

Gdzie są błyskotki? – zabawa z niemowlęciem

Helenka coraz częściej przygląda się mojej biżuterii. W końcu to dama. Postanowiłam wykorzystać niektóre z błyskotek w celu edukacyjnym. Spytacie pewni czy można? Oczywiście, że tak! Zobaczcie sami!

Potrzebne będą: Ciekawe elementy biżuterii (najlepiej sprawdzają się grube bransolety, ewentualnie korale, których nie można połknąć, posiadające ciekawe kolory/ fakturę), chusteczka do przykrycia tych przedmiotów (na tym etapie rozwoju, najlepiej troszkę prześwitująca).

Zabawa polega na ukryciu przedmiotów pod chustką, a następnie ich odkryciu (co pozwoli maluszkowi poznanie tych skarbów). Jest to zabawa trochę jak znane: Akuku! Najlepiej jest najpierw pokazać rzeczy dziecku, a następnie je zakryć. Istotne jest tu to, aby dziecko widziało ten moment. Czynność tą wykonywałam kilkakrotnie, tak, by Helenka mogła zrozumieć sens moich ruchów. Powoli wkraczamy w świat pojęcia stałości przedmiotu i przewidywania działań.

Warto wiedzieć: Od około 7-8 miesiąca życia do 12 rozwija się u dziecka pojęcie stałości przedmiotu (czyli wiedza, że dany przedmiot istnieje, niezależnie od tego, czy go widzimy, czy nie). Dziecko zaczyna mieć świadomość, że jego czyny wywołują konkretne efekty, wtedy następuje u niego bardziej intencjonalne działanie.

M.

Spodobał Ci się tekst? Podziel się z innymi...
Share on Facebook1Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on Google+0Email this to someone